onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 10

Kategori: Allmänt

 Holly's perspektiv:
 
Klockan var två, jag sa till Harry att jag var tvungen att gå hem och äta, men jag hade fått ett sms av Liam att han ville prata med mig. I trappen ut mötte jag Louis. "Hi Holly, are you still here?" Jag nickade. "I'm sorry about Harry, you will find someone better!" sa han och log. Jag nickade och log halvt. Jag ville inte säga till Louis att Harry och jag var okej, jag ville att han skulle tro de, jag ville inte att han skulle förstöra för oss igen. Han gick fram mot mig och kysste mig. Vi stod och hånglade där jättelänge. Det kändes så bra, jag hade saknat hans varma läppar mot mina, det hade jag verkligen! Sedan sa vi hejdå och jag gick för att möta Liam. 
 
"So, what did you wanted to talk to me about?" frågade jag när jag hade kommit fram till honom. "I've talked to Louis, and he said that you has sex with him, Harry and Zayn and that you just want to have sex, after that you just ignore them. Is that true?" Han lät jätteledsen när han sa det, det syntes att han hade gråtit för han var helt röd i ögonen. "No, don't listen to Louis. He is in love with me, and when he found out that I date you, he went mad and everything is just lies. He is just about that I like you, and not him." jag gav honom sedan en kram. "I'm sorry that you had to hear that" sa jag sedan och gav han en kyss. Sedan gick vi tillsammans hem till mig. 
 
 
*En vecka senare* 
 
 
Den senaste tiden hade jag bara varit med Liam mest, jag och han hade jättekul tillsammans. Jag hade bara varit med Harry en gång, jag hade inte lika kul med han, det ända vi gjorde var att ha sex. Idag så skulle jag med pappa till studion igen. När vi kom dit så satt jag mig i soffan hos killarna. Jag såg att Zayn kollade på mig hela tiden, jag visste inte varför. Han var jätte snygg, tänk om han gillade mig. 
 
 
Zayn's perspektiv:
 
Jag hade hela tiden tyckt att Holly var snygg, men för varje dag som jag var nära henne hade jag börjat gilla henne mer och mer. Jag var tvungen att säga det till henne på något sätt, men ju visste inte om kg vågade, tänk om hon inte kände samma för mig. Hon hade ju umgåtts mycket med Liam på sistone, jag var inte säker om de bara var vänner eller om det var något mer mellan dem. Direkt när vi slutat för dagen så tog jag mod till mig och pratade med Holly. "Wanna do something...maybe?" började jag. Det lät helt fail. "Yes, sure" sa hon glatt. Sedan gick vi tillsammans hem till henne...
 
 
 
Blev ett kort kapitel, jag vet! Men ska försöka snart att avsluta denna berättelse och börja på en annan, har fått många nya idéer :) hoppas ni tycker om berättelsen,kommentera gärna! :)

Kommentarer

  • Mirabelle 1D säger:

    Du skriver jättebra! Har följt din berättelse ändå sedan första kapitlet och det är lika spännande varje gång! (har länkar dig i menyn nu, gör detsamma :) )

    2012-06-21 | 20:47:11
    Bloggadress: http://mirabellem.blogg.se
  • Mirabelle 1D säger:

    jättebra, som vanligt! synd att denna novell snart är slut den var verkligen bra och spännande! Men ser fram emot den nya och hoppas den blir lika bra!!
    :)

    2012-06-21 | 21:43:05
    Bloggadress: http://mirabellem.blogg.se

Kommentera inlägget här: