onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 11

Kategori: Allmänt

 
Holly's perspektiv:
 
Jag kunde inte fatta det, Zayn hade frågat om vi skulle va och nu var vi påväg hem till mig. Han var ju så himla snygg, tänk om han gillade mig! När vi kom innanför dörren till mitt hus stod mamma där i bara bh och trosor! "Ööh mamma?" sa jag och hon vände sig om. Hon skrek till och sprang i panik in till hennes sovrum. Jag vände mig pm mot Zayn och han stod och flinade. "And who was that?" sa han och skrattade. "That was my mum.. I'm sorry for that" Jag vände mig hastigt om och tog av mig skorna för jag kände att jag blev röd i ansiktet, sedan gick vi upp till mitt rum. "Nice room" sa Zayn och slängde sig raklång på min säng. Jag skrattade och satte mig i sängen bredvid han. "Yeah, it's kinda nice actually" sa jag och log. "What should we do then?" sa Zayn efter att vi hade varit tysta ett litet tag. "Maybe watch a movie? If you don't have a better idea?" Han nickade som svar och jag satte på en film på min dator och koppalade in till min platt tv. "What movie?" frågade Zayn. Jag ryckte på axlarna. "I don't know, I just took someone random" Det var en ganska bra film, tror jag i alla fall, det kanske jag hade vetat om jag hade kollat mer på filmen än vad jag gjorde på Zayn. Haha! När filmen var slut så reste jag mig upp för att gå och stänga av den, men Zayn hindrade mig. "What?" sa jag med ett litet leende. Han sa inget, han bara böjde sig fram och kysste mig på läpparna. "Oh" började jag när våra läppar släppt taget om varandra. "What, didn't you like it?" frågade Zayn oroligt. "Yes! It was amazing, but I didn't thought you was going to do that.." Jag kunde inte fatta att Zayn Malik hade kysst mig! 
 
Zayn var så himla underbar, jag hade aldrig känt såhär för någon förut. Jag och Zayn hade umgåtts varje dag nu den senaste veckan och både han och jag visste att detta var mer än bara vänskap, det var början till något stort, det visste jag. Som jag kände för Zayn just nu var så svårt att beskriva, jag hade aldrig känt såhär starkt för en person förut. Sanningen var nog att jag aldrig varit kär och en sak som var säker var att jag var kär i Zayn, det var jag verkligen, men kände han samma sak för mig?
 
 
Zayn's perspektiv:
 
Holly och jag hade kommit varandra jätte nära nu, jag var kär i henne och jag hoppades att hon kände likadant för mig. Jag och hon var tillsammans nu, men hon ville ändå inte att jag skulle säga det till någon. Det kändes så konstigt, Holly ville berätta själv för killarna om mig och Holly fast det var mina vänner, men det var bäst att inte lägga sig i. Det var måndag, vi skulle till studion igen och Holly skulle vara där, idag så hade hon lovat att berätta för killarna om oss. Jag satt i soffan med killarna när Holly kom in genom dörren, hon log mot mig, jag log tillbaka och hon satte sig på soffan bredvid mig.
 
 
Liams perspektiv:
 
Jag hade inte pratat med Holly på ett tag nu, jag ville verkligen inte förlora henne så idag efter jobbet så skulle jag ta mod till mig, jag hade köpt ett par vackra örhängen åt henne som en förklaring till hur mycket jag tyckte om henne. Jag längtade till vi slutade, jag repeterade allt jag skulle säga till henne i mitt huvud så inget skulle bli fel, det här skulle bli perfekt, det skulle bli vi två!
 
 
Louis perspektiv:
 
Jag hade saknat att sett Holly, jag hade inte pratat med henne sen två veckor tillbaka. Jag visste inte om jag vågade prata med henne, men jag var tvungen, jag gillade henne jätte mycket!
 
 
 
Harrys perspektiv: 
 
Det kändes så konstigt, som om Holly inte tyckte om mig lika mycket länge. Jag hade frågat henne om hon ville träffas typ tre gånger, men hon hade aldrig haft tid. Jag ville så gärna vara med henne, men jag visste ju inte om hon kände likadant för mig...
 
 
Niall's perspektiv:
 
Mina känslor för Holly hade jag inte förlorat det minsta, fast hon hade totalt ignorerat mig. Inte för att jag hade försökt att få kontakt med henne men hon hade ju totalt dissat mig då när hon istället valde att ligga med Harry på en toalett. Min största önskan just nu var nog att Holly bara kunde kolla åt mitt håll. Hon satt där i soffan och pratade med alla förutom mig, hon pratade massa med Zayn, hon hade förmodligen legat med alla fyra. Om hon bara kunde se mig, om jag bara kunde vara mer pratig och ta för mig lite, men jag vågade inte. Holly och jag skulle vara perfekta för varandra, men hon kunde inte se det...
 
 
 
Blir nog ungefär två kapitel till, försöker få ett bra avslut på den! :) 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: