onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 5

Kategori: Allmänt

 
 
Idag var det helg och de jobbade inte idag. Istället skulle alla ses hemma hos Harry och Louis. Jag hade sagt till både Harry och Louis att jag inte ville att de skulle säga till någon om oss eftersom att jag bara var 14 år och de hade tyckt detsamma. Jag vaknade klockan 10 och vi skulle mötas i Louis lägenhet klockan tolv. Jag gick upp, tog mig en dusch, torkade det och gjorde en boll, sminkade mig och tog på mig ett vit/svart linne och ett par mörkblå jeansshorts, sen mina vita converse, en brun väska och mina ray bans. 
 
När jag var där så var alla redan där, de satt i soffan. Niall satt och åt chips, Harry och Louis låtsas bråkade, Zayn och Liam satt och pratade. "Hey guys" sa jag och satte mig bredvid Niall i soffan.  Niall var väldigt söt, han var den som jag hade tyckt såg bäst ut när några från min gamla klass frågade. "Want some?" frågade Niall plötsligt och sträckte fram chipspåsen mot mig. Jag skrattade och sa sedan "No thanks" Han skrattade och kollade in i mina ögon och jag i hans, han hade väldigt vackra ögon. Vi vaknade sedan (efter att drunknat i varandras ögon) av att Liam hoppar på Niall och börjar brottas med honom. Fan vad söt Niall var, han hade så vackra blå ögon och så gulligt blont hår, han såg ut som en ängel.. "I just found a awesome place to eat!" sa Liam plötsligt. "So, what do you think? Are you guys hungry?" frågade han sedan och kollade på oss. Alla nickade instämmande och sedan drog vi oss mot restaurangen. 
 
Det var en ganska lyxig och fin restaurang, vi fick ett stort bord med sex platser nära ett fönster. På ena sidan satt : Niall (längst in mot fönstret, Liam och Zayn, på andra så satt jag (mitt emot Niall), Harry och Louis. Plötslig fick jag ett sms, det var från Louis, det stod: "I wanted to sit next to you :( xx" "Yeah, wanted to sit next to you to:( xxx" svarade jag och lade sedan ner mobilen igen. Den första rätten hade nu kommit, det var någon laxröra som smakade jättegott. Helt plötsligt kände jag att Harry lade sin hand på mitt lår och började dra den uppåt. Jag var tvungen att ta bort den, vad höll Harry på med? Jag reste mig istället och gick in till toan, Harry kom efter. Vi gick in på en handikapp toa och hade sex. Efter en stund så gick han ut, vi hade gjort upp att han skulle säga att han blev dålig i magen av maten och skulle åka hem och jag skulle gå ut en stund senare och säga att jag hade fått ett viktigt samtal. När jag gick ut efter ungefär tio minuter så kollade alla på mig. "Where have you been?" frågade Louis. "I've got an important phone call, I had to take it" svarade jag och satte mig ner. "So, where is Harry?" frågade jag sedan för att de inte skulle misstänka något. "He went home, he wasn't feel good or something." svarade Liam och jag nickade med en orolig min. Louis log sedan, reste sig upp och satt sig bredvid mig. "I don't want you to sit all alone" sa han och jag log tillbaka. Jag såg att Niall kollade på oss med en svartsjuk min. Jag satt sedan resten av kvällen och pratade och skrattade med Louis, Liam och Zayn satt och snackade och Niall satt bara där och såg ledsen ut. Plötsligt reste han sig upp, jag såg att han var röd i ögonen och det såg ut som om han skulle börja gråta vilken sekund som helst. "Where are you going?" frågade Liam. "I'm going home, I'm full and I'm tired." sedan gick han med snabba steg ut från restaurangen innan någon hann att säga något annat. "That was so not him!" sa Liam med en orolig blick. "He is never full, he can eat the whole restaurant if he want to, and he's never tired before midnight" fortsatte Zayn. Vi alla nickade instämmande. "Something must be wrong." sa Louis. "But what?" Jag satt där helt tyst och sa inte ett ljud eftersom jag visste vad det var för fel, Niall gillade mig och när han sett mig och Louis prata och skratta så mycket tillsammans så blev han ledsen, men jag kunde ju inte säga det till någon, det kunde jag bara inte.. 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: