onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 9

Kategori: Allmänt

Holly's perspektiv: 
 
Jag mådde så bra av att vara med Liam, han var så snäll och omtänksam. Han följde mig hem på kvällen, ända till dörren. "Goodnight then" sa jag och kollade på Liam. Han log, gick närmare mig och gav mig en kram, sedan kysste han mig. "Goodnight Holly" sa han med ett stort leende och sedan gick han iväg på gatan. Jag gick in i huset, tog av mig skorna och upp till mitt rum. Jag tog av mig mina kläder, tog på mig ett linne, tvättade bort sminket och lade mig i sängen med min dator och ringde Anna på Skype. Hon svarade snabbt, jag berättade allt som hade hänt för henne. Plötsligt så fick jag ett sms, det var från Harry. "I miss you darling, looking forward to meet you tomorrow!:)xx" Just det, jag skulle ju vara med Harry imorgon. "Miss you to baby, when do you want to meet?":)xx" svarade jag. "At eleven, your place?:) cuz Louis is home tomorrow:/xxx" "Okay:)xx" svarade jag, lade sedan mobilen på laddning och gick och la mig. 
 
Nästa morgon vaknade jag klockan halv tio, jag gick ner i köket. Där satt mamma och pappa med sådana blickar som de brukade ha när de ville prata med mig om något speciellt. "Vad är det?" frågade jag och kollade på dom. "Har du läst tidningen idag?" frågade pappa med en allvarlig röst. Jag skakade på huvudet, jag anade vad det var, men jag hoppades innerligt att jag inte hade rätt. "Kolla här!" sa pappa och visade mig. Det stod såhär: 'Have One Directions Liam Payne got a new girlfriend? Sedan var det ett par bilder, en när vi satt på restaurangen och en när vi gick på gatan. Jag kunde inte tro mina ögon, jag slet tidningen ur handen på pappa och sprang upp till mitt rum. Jag hade tur att de inte hade fått några bilder på när vi kysstes, vad tänkte jag med? Jag visste ju att det fanns massa paparazzi där ute som bara väntade på att något sånt här skulle hända, som bara brydde sig om att få en bra story. Jag skakade, tänk om Harry hade sett det här! Han skulle aldrig förlåta mig. Jag fortsatte läsa. 'Who is that girl? Have Liam already got a new girlfriend? These pictures was taken yesterday at the afternoon, are the together? They have to be, if they go and eat dinner, just look at them, they look in love! He broke up with his ex Danielle Peazer for three moths ago now...' Där slutade sig läsa, jag klarade inte av något mer. Hade han haft en tjej för bara tre månader sedan? Ingen hade sagt det till mig. Det här var bara för mycket, jag visste inte vad jag skulle göra. Jag var livrädd för att Harry skulle se detta. Han skulle aldrig vilja prata med mig mer.. Just då fick jag ett sms, det var av Harry. 'I didn't think that way about you Holly...I thought I was the only one, congratz you slept with almost every single member of One Direction, Guess that was your purpose (Louis told me everything)' Jag kände att tårarna närmade sig, jag kunde snart inte hålla mig längre. Jag grät och grät... vad skulle jag göra nu? 
 
Efter en stund gick jag in i en dusch, klädde sedan på mig ett par grå mjukis byxor, en blå t-shirt och mina vita converse. Håret lät jag vara som det var, vågigt. Sedan sminkade jag mig och gick till Harry och Louis lägenhet. Louis öppnade först dörren. Han blev jätte förvånad. "Holly?" sa han, "What are you doing here?" "Is Harry home?" "No, I mean yes but He don't wanna talk to anyone right now." Louis lät allvarlig när han sa det, Harry var antagligen jätte ledsen. "But please, It's really important!" jag kollade på han med mina sötaste ögon. "Okay then" Han kunde antagligen inte säga nej till mig, eftersom han tyckte om mig. Inne i Harrys rum satt Harry på sängen o grät, när jag öppnade dörren vände han sig om. Hans ögon var helt röda och han såg helt förstörd ut. "What do you want?" skrek han när han såg att det var jag. "I don't Wanna hear any more of you lies, just leave me alone!" Jag gick fram till han och satte mig bredvid han på sängen. "Harry, me and Liam are just friends, only friends, I promise." Han kollade på mig en sekund, sedan skakade han på huvudet. "I don't believe you, I heard that before" snörvlade han. "What have you heard before? I don't lie Harry, it's you, only you." Jag kollade in i hans ögon och han i mina, trodde han på mig? "You know how the paparazzis can be! They only want a good story" Han nickade "I believe you" 
 
 
Louis perspektiv:
 
Jag hoppades att min plan skulle lyckas. Att Harry inte skulle förlåta Holly. Jag hade sagt till Harry att Holly hade legat med både mig och Zayn och att hon tyckte han var dålig i sängen och luktade illa. Jag hade också sagt att hon aldrig hade gillat honom, att hon bara skämtade med honom. Jag hoppades att det skulle funka. Nu var det bara Liam kvar, jag skulle berätta allt som hon hade gjort för honom plus lite extra, allt för att Liam skulle tycka illa om henne, allt för att hon skulle bli min. Jag hade henne först, vilket alltså betyder att hon är min, bara min!
 
Jag smsade Liam att jag skulle möta han. Sedan berättade jag allt. Jag sa att hon hade först legat med mig, sedan legat med Zayn och Harry bakom ryggen på mig. Att hon var en player, att hon bara var ute efter sex. Men då fick jag reda på att Liam inte hade legat med henne, bara ännu bättre tänkte jag. "Then she's gonna get you in bed, then just ignore you, like she did whith all of us! Just saying, I don't want you to be hurt, you're my friend." sa jag. Jag såg att Liam blev jätte förvånad och ledsen. Min plan skulle lyckas, det visste jag!
 
 
Harrys perspektiv:
 
Jag var glad att ha tillbaka min Holly igen, jag var överlycklig! Louis var en sån lögnhals, Holly hade inte legat med Zayn eller honom, han bara sa det eftersom han var kär i henne och försökte få henne. "But.. Louis also said other things.." började jag, jag trodde inte det var sant, men jag ville veta. "He said that you think I'm bad in the bed and smell bad.." "What? No, that's not true! You're amazing in the bed, and you definitely not smell bad, you  smell really good. If someone smell bad, then it's him!" sa hon och jag blev lättad, hon lät så övertygande, hon talade sanning!
 
 
Holly's perspektiv:
 
Jag hade sån tur att Harry trodde på mig, jag hade inte talat direkt sanning. Men Louis hade ljugit för Harry, jag hade aldrig sagt att han var dålig i sängen eller luktade illa, och jag hade heller inte legat med Zayn. Jag hade legat med Louis men det behövde ju inte Harry veta. Jag ljög om att Louis luktade illa, egentligen tycker jag att Louis luktar godast av alla killarna. Harry luktar faktigst inte så jätte gott hela tiden, ibland så luktar han lite konstigt. Men i sängen var han fantastisk! Han var jätte bra verkligen! Harry gick ut i hallen, Louis skor var inte där så han hade antagligen gått någonstans. Harry log och kollad på mig med den där speciella blicken han alltid får när han vill ligga... 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: