onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 8

Kategori: Allmänt

Holly's perspektiv: 
 
Jag hade inte pratat med någon av killarna på flera dagar nu, men idag så skulle jag och pappa till deras studio igen. När vi kom dit så satt de inte i soffan som de brukade göra, de var redan inne i studion och sjöng. Jag satt där någon timme och kollade på, jag försökte tänka på vem som var snyggast av killarna. Alla var jättesnygga, det var jättesvårt, men jag hade alltid varit svag för killlar med tatueringar och Zayn var så het! Men Liam också, han hade den snyggaste magen, jag älskade magrutor! Niall var nog den snällaste och sötaste. Louis och jag hade så kul ihop, han hade jag fallit för vid första ögonkastet, han var så otroligt snygg, han hade det där lilla extra! Och så var det Harry...han som var så bra i sängen! Haha...nej men det var mer än så, hans lockar, hans vackra ögon, allt med han! Jag kunde verkligen inte välja, alla var underbara!
 
 
Niall's perspektiv: 
 
Jag kunde knappt koncentrera mig på att sjunga när Holly satt där. Hon var så otroligt vacker! Men jag kunde inte fatta att hon kunde göra så mot mig. Jag satt och väntade på henne jätte länge och så ligger hon med Harry inne på en toa, jag som hade trott att hon gillade mig. Vad skulle jag göra? Skulle jag prata med henne? Eller skulle jag ignorera henne? Men jag kunde bara inte ignorera henne, jag var förälskad i henne! 
 
 
 
 
Harrys perspektiv: 
 
Jag var jätteglad, jag hade fått min Holly för mig själv äntligen! Louis hade inte pratat med mig på flera dagar, han var antagligen jätte sur för att Holly hade valt mig och inte han.. När vi äntligen fick rast, var det första jag gjorde att dra med Holly ut. Vi gick in till en toa där vi kunde få vara ensamma. "There is one thing that I want to give you" började jag. Sedan tog jag fram ett litet paket ur min jeansficka och räckte fram den till henne. "Open it" sa jag och log mot henne. Hon såg förvånad ut och kollade på mig. "For me?" "Yes? Do you like it?" Hon nickade, "I love it!" Jag log lättat över att hon hade tyckt om det och satte på henne det. Det hängde där perfekt! Det var fint i affären jag hade köpt det, men det var helt underbart vackert runt hennes hals. Hon kramade mig och gav mig en kyss. "Thank you so much! It's really beautiful." sa hon och jag log som svar. "So what are you doing today?" frågade jag. "I have some stuff to do at home, I'm sorry, but we can do Something tomorrow if you want?" Jag nickade med en ledsen min, jag ville ju vara med henne, jag kunde inte tänka på något annat än henne!
 
 
 
Holly's perspektiv: 
 
Det kändes så fel att ljuga för Harry, han var så himla snäll och gullig mot mig. Men jag orkade bara inte med att vara med han, han var en sån toffel, han skulle typ klänga på mig hela tiden. Jag ville ju utforska lite andra platser, det var ju inte så att vi var tillsammans eller något. När de var klara och vi skulle gå, så kände jag plötsligt att Liam la något i mitt knä. Jag kollade vad det var och såg att det var en lapp. Jag tog upp den och veckade försiktigt upp den. Det stod först ett nummer och sedan såhär: 'I was wondering if you maybe wanna hang out some day, just call me or something if you want to, cuz you have my number;)xx' Jag fick ett stort leende på läpparna, Liam tyckte om mig, snyggingen med magrutor! Jag skyndade mig hem och smsade Liam: 'Wanna hang out today? Nothing to do anyway' Han svarade snabbt: 'I was hope you were going to ask me, meet me at the Elero bar at five?' 'Okay, fine:)' Jag skyndade mig till garderoben, vad skulle jag ha på mig? Tillslut hittade jag ett par ljusblå jeans, en snygg vit t-shirt med svart text och mina vita converse. Håret satte jag upp i en hästsvans, sedan tog jag på mig parfym, deo, tog min bruna väska och mina ray bans och gick och mötte Liam.
 
 
Liams perspektiv:
 
När jag kom till baren stod redan Holly där och väntade på mig. Hon hade håret uppsatt nu, hon passade jättebra i uppsatt hår. Holly hade nog de vackraste ögonen på hela jorden, de var så otroligt blåa! Hela hon var underbar. Vi gick runt i stan och bara pratade. Sedan så såg hon ut att frysa lite så vi gick hem till mig en stund. När vi kom hem satt Niall i soffan och spelade tv-spel. Han såg jätte förvånad ut när jag kom där med Holly. "Hi Niall!" sa jag och han hälsade tillbaka. "What are you guys doing?" frågade han och kollade på oss. "Were just hanging out, it was kind of cold outside so we went here instead." Han nickade och kollade på oss, det var något med hans min, något konstigt. Han hade en min som jag aldrig sett förut, den var både förvånad, förtvivlad och förvirrad på samma gång, tänk om han också gillade Holly... 
 
Jag och Holly gick in till mitt sovrum. "Wanna watch a movie or something?" frågade jag så att det inte skulle bli en sådär pinsam tystnad. Hon nickade och jag tog fram min dator. Jag hade redan laddat ner den perfekta filmen, för jag hade hoppats att hon ville se film. "So, which movie will we watch then?" frågade hon med sitt vanliga vackra leende. "The pact, It's a horror movie" Hennes gulliga leende förvandlades snabbt till en rädd och allvarlig blick. "But.." började hon, men jag tog över snabbt. "It's okay, I'll be here all the time" Hon nickade, nu var hon i alla fall lite lugnare. Det här skulle bli perfekt, Holly skulle vara rädd och skulle sitta nära mig hela filmen! Jag kopplade in datorn i en sladd till tvn och startade filmen, sedan satt jag mig i sängen bredvid Holly. "I hate horror movies" sa hon medans hon gömde sig bakom en av mina kuddar. Jag skrattade och flyttade mig så jag satt precis bredvid henne, sen la jag min arm om henne. Holly vågade knappt kolla på filmen, hon bara satt gömd bakom hennes kudde hela tiden. Jag var tvungen att typ ta bort kudden ifrån henne. När filmen var slut så ville hon kolla på en film som inte var läskig för att hon skulle lugna ner sig och få något annat på tankarna. Nu visste jag precis vilken jag skulle ta, det var en romantisk film. Under filmen låg hon i mitt knä medans jag killade henne på armen. När den filmen också var slut var jag tvungen att skaka på henne för hon hade somnat. Klockan var nu halv tio och Holly skulle vara hemma klockan halv elva. "What do you wanna do now?" frågade jag henne. Hon ryckte på axlarna. Precis då hörde jag hennes mage kurra och jag fick en lysande ide, vi skulle gå och käka! Jag tog Holly till ett ställe där alltid jag och Danielle brukade gå, Danielle var mitt ex, hon och jag hade gjort slut för ungefär tre månader sedan och jag hade saknat att ha en tjej. Vi satte oss vid ett bord nära ett fönster, det var jätte mysigt. Vi åt jättegod mat och satt och pratade om allt möjligt, jag blev mer och mer kär i henne för varje sekund som gick...
 
Så vad tycker ni om att Holly är med Liam nu? Kommentera!!:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: