onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 2

Kategori: Allmänt

Tre veckor hade snart passerat, jag och Anna hade spenderat varje dag och natt den senaste veckan tillsammans. Det var nu dagen tre timmar tills vi skulle åka till arlanda, flyget gick om ungefär 4 timmar och det tog ungefär 20 minuter ( mycket trafik ) att åka dit. Jag stod med Anna på mitt rum och packade det sista. Mitt rum var nu helt tomt. Den nya familjen som skulle ha huset skulle redan imorn flytta in. Snart var det dags att åka, Anna följde med till flygplatsen. Idag skippade jag sminket för jag visste att jag ändå skulle förstöra det för jag skulle gråta så mycket. Jag skulle inte få se henne på jättelänge! Tiden gick snabbt och snart hade jag sagt hejdå och vi satt på planet till London. Hela resan satt jag och lyssnade på musik på min iPod. 
 
Det var varmt i London, det var verkligen vackert! Vårt hus var stort och fint, det låg ganska nära skolan, nära centrum men ändå inte massa folk som gick där, det var lugnt och skönt. På utsidan var det fint, men när man kom in.. Jag kunde inte tro mina ögon, det var så häftigt! Allt styrdes av en fjärkontroll, det var värsta coola ljudanläggningen i hela huset. En jättestor platt-tv, ett gigantiskt kök och mitt rum, det var nog det häftigaste av allt. Det var stort, jag hade en stor säng, platt-tv på rummet, egen toa med bubbelbad och dusch, en 'walk in closet' så äntligen alla mina kläder fick plats! Jag kunde inte fatta att det var jag som skulle bo här, det var för bra för att vara sant. 
 
Nästa dag så sa pappa att han hade en överraskning till mig och att det var något riktigt speciellt. Så ungefär vid åtta gick jag upp, duschade, sminkade mig med mitt vanliga smink ( mascara, foundation, puder och eyeliner ) och plattade mitt långa ljusbrun/blonda hår (hade blonda slingor)  och gjorde en inbakad fläta i luggen som jag oftast brukade. Jag tog på mig ett par ljusa jeans-shorts och ett ljusblått urringat linne så mina bröst halvt syntes, men jag brydde mig inte om de gjorde det för de var stora, eller folk hade iaf sagt att jag hade stora bröst och killarna verkade gilla det, jag hade 75b. Jag gick ner i hallen och tog på mig mina vita korta converse , min ljusa jeansjacka och mina 'Ray bans', sedan åkte vi iväg i min pappas svarta cab.
 
 
Vi stannade vid en cool byggnad, jag kunde inte fatta vad det var vi skulle göra. Vi gick in det satt en massa folk där, pappa sa att jag skulle sitta och vänta medans han gick fram och pratade med en tjej. Efter ungefär 10 minuter vinkade han till mig att jag skulle komma. Vi gick med tjejen genom en gång och sedan fram till ett rum. "This is the room" sa tjejen och sedan gick hon. Pappa knackade på och dörren öppnades av en man med en lapp det stod "Paul". I soffan sitter fem killar som ser lite bekanta ut. "Överraskning" sa pappa. "Vilka är det?" sa jag med en sarkastisk blick. "Det är det mest kändaste pojkbandet just nu, one direction. Jag trodde du visste vilka de va?" sa pappa. "Jaha, jag tyckte kg kände igen dom, några tjejer i min gamla klass i Sverige är galna i dom! Och jag har hört dem på radion många gånger, de är faktigst väldigt bra!" "Va bra då!" sa pappa. "För idag ska du få hänga med dom hela dagen, för jag ska hjälpa till att spela in deras nya skiva." Jag bara stor där och gapade, jag kunde inte fatta att jag skulle få hänga med dom, de är ju världskända! Pappa gick fram och pratade med dom medans jag stod kvar där bak. Efter en stund gick han och hämtade mig. Jag brukade aldrig annars vara blyg men just nu kände jag att jag blev det! "This is my daughter Holly, she's gonna be here in the studio today with us." sa Pappa. Och jag stod där mållös och bara nickade. Sedan skulle pappa dra och göra ett ärende och jag satte mig ner på soffan vid killarna. "So.." började jag för att lätta upp stämningen lite. "I haven't listen to you guys so much but I really like your music!" sa jag. "Okay, thats nice!" sa en kille med ljusbrunt hår och randig tröja. "I like more to hang out with girls that's not that big fans of us, I think that's better" fortsatte en kille i ungefär samma frisyr fast lite mörkare. Jag nickade och log. Den enda jag visste namnet på var Harry för han var en tjej i min gamla klass så förälskad i.
"So..what's your names than?" sa jag lite generat. "I'm Louis", sa en snygg kille i den randiga tröjan. "I'm Niall, sa en blond söt kille. "I'm Liam" sa killen som hade ungefär samma frisyr som Louis. "I'm Zayn" sa en mörkhårig snygging. "And I'm Harry" sa han med Lockigt hår som var den enda jag visste namnet på. "Okay, good to know" sa jag och de skrattade. Jag blev lite generad. Louis viskade något till Harry och Harry började fnissa och buttade till Louis. De båda kollade på mig, jag undrade vad de sa. Jag såg att Louis hela tiden kollade på mig med en speciell blick. Jag undrade om han gillade mig. Efter några timmar hade vi suttit och pratat om allt möjligt, de hade pratat om massa saker om hur de blev kända osv och jag hade pratat om att jag kom från Sverige och flyttat hit igår osv. Då kom tillslut pappa tillbaka och sa att det var dags för dom att dra och repa. Efteråt stannade Louis kvar lite, jag med (jag låtsades plocka ihop mina grejer i min väska). Sedan gick Louis fram till mig. "I just wanna be honest, I really think your beautiful, I love blue eyes." började han. "And I think you are funny and cute, I really wanna get to know you better. "Jag kände att jag blev röd i ansiktet och visste inte vad jag skulle säga. "I was going to say the same to you" fick jag i alla fall fram lite blygt. Han log och sedan kysste han mig. Det var en lång kyss, en mjuk varm underbar, som sedan ledde till hångel. Vi stod och hånglade vilt där. Ingen var där som tur var men sedan öppnades dörren av en tjej. Jag såg att hon blev generad, för där stod vi och hånglade. "Hurry up, they waiting for you" sedan stängde hon bara dörren. Jag fnissade generat och han detsamma, sedan gick vi till de andra. "Where have you two been?" sa pappa argt. "I, I.. Lost my earring" fick jag fram. Sedan i ungefär en timme satt jag och kollade på när de sjöng. Sen så skulle vi dra hem, då stannade Harry kvar en stund sen sa han att han skulle snacka med mig. Vi gick lite längre bort och så sa han. "Do you want me to show you the town maybe, I can show you some good shopping places and restaurants" "Okay, that would be nice of you" svarade jag. Försökte han flörta med mig eller ville han bara vara trevlig, det var frågan. Han var väldigt snygg, han såg riktigt bra ut! Jag och Harry gick runt i London och han visade mig massa roliga ställen att hänga. Vi skrattade mycket och hade riktigt trevligt. Vi mötte även några fans som typ skrek och ville ha kort och autografer. När de såg mig sa dom. "Who is she?" Harry svarade. "She's the daughter of our new music producer, and I just show her around because she's new here." Jag såg på dom att de blev svartsjuka. Sedan frågade han om jag ville följa med till han och Louis lägenhet för ingen var där, Louis var inte hemma. Jag nickade och så gick vi hem till han.....
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: