onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

Taken - kapitel 1

Kategori: Allmänt

 
Holly's perspektiv:
 
Jag och Zayn hade varit tillsammans i ett halvår imorgon. Jag hade ingen aning om vad jag skulle köpa till honom. Det hade gått ganska bra med de andra killarna, de var inte arga eller något, det var nästan som om aldrig något hade hänt, men jag märkte hur de kollade på mig ibland. I nu tre veckor hade killarna varit borta i USA och ikväll kom de hem, det var perfekt, han kom precis hem till dagen innan jag och Zayn varit tillsammans i sex månader. På torsdagskvällen så stod jag och väntade på dem vid flygplatsen tillsammans med tusen fans. Jag försökte tränga mig framåt bland folkmassan men det gick inte speciellt bra. Tjejerna knuffade på varandra för alla ville ju få platsen längst fram. Tillslut så kom jag fram, precis minuten efter så kom killarna. Jag hade saknat Zayn otroligt mycket och jag hade längtat efter att få se han! Tillslut såg han mig, han log och vinkade till mig, sedan vände han bort huvudet. Varför kom han inte fram till mig? Vilken diss! Tillslut så klarade jag inte av att bara stå där, jag gick under repet som var till för så att alla galna fans skulle hålla sig borta. Jag hann knappt ta ett steg förrän jag blev stoppad. "I'm Zayns girlfriend, I need to see him!" skrek jag i min förtvivelse. "Yeah, Yeah.. I've heard that one before.. Back of now!" "Zayn...ZAYN!! ropade jag förtvivlat, men han hörde inget. Liam kollade på mig och sa något till Zayn men han bara stod blickstilla och började gå därifrån. Jag kände en stor klump i min mage, jag visste att han hade hört mig, men inte brytt sig. Varför gjorde han så? Jag skyndade mig därifrån, med tusen blickar på mig. "But that's Zayns girlfriend" sa någon. "How does it feels that Zayn don't want to talk to you, it doesn't suprice me, your such a ugly bitch" Jag vände mig om för att se vem som just hade sagt det där. "Who said that?" sa jag argt. Om det var något som gjorde mig förbannad var det när någon kallade mig 'ugly bitch'. "I did" sa en mörkhårig, ganska lång och kraftig tjej som kanske var i min ålder. Jag gick fram imot henne. "You gonna regret what you just said" sa jag med en iskall blick, jag stod precis öga mot öga med henne. Hon skrattade. "Yeah! I am SO sorry, and I'm so scared of you, your ugly pathetic whore!" sa hon spydigt och hennes kompisar skrattade med henne. "Do YOU call ME ugly? Have you look in the mirror sometimes? And I just say this to be nice, But I think you need to eat some less food, because I think that shirt will crack soon, and I bet you already got the biggest size of them all!" sa jag med ett bitchigt leende. Jag såg hur hennes blick blev iskall och nästa sekund så slog hon till mig med knytnäven i mitt ansikte. Det gjorde jätte ont, jag kände att hon kom rakt på näsan, jag höll för den och jag kände hur blodet forsade ut från min näsa. "What are you doing?" skrek jag. "Are you mad?" Hon skrattade. "Are you going home to mum crying now or what?" Jag kände hur ilskan växte inom mig. Jag gav henne ett knytnävs slag rakt på högerkinden. Hennes vänner var tvungna att håller henne tillbaka för att hon inte skulle hoppa på mig, men hon var starkare. Precis när hon skulle slå till mig igen så duckade jag och sparkade henne rakt i magen, hon lade sig på marken. Hennes vänner sprang fram till henne och kollade så hon var okej, det var hon men hon hade fått jätte ont och antagligen tappat luften. Jag såg hur folk samlat sig runt om oss och alla glodde konstigt på mig. "So, is anyone else wanna fuck around?" sa jag spydigt och kollade på dom, ingen sa något. "I didn't think so!" sa jag, vände sedan på klacken och gick hem igen. 
 
När jag var hemma skyndade jag mig upp i badrummet för att inte mamma eller pappa skulle se att jag blödde. Jag hade blod i hela händerna och det blödde kraftigt. Jag stoppade bomull i näsan men det ville inte sluta. Tillslut fick jag äntligen stopp på det. Jag satte mig i sängen och ringde Anna på Skype och berättade allt som hade hänt för henne. "Det låter inte som du Holly, du har blivit en helt annan person sen jag såg dig senast!" sa Anna, jag visste att det var sant, jag hade inte sett Anna på snart ett år och jag hade blivit så annorlunda. Nu hade jag börjat i skolan också, jag hade gått där i ungefär ett halvår redan och jag trivdes ganska bra. Jag hade fått några vänner som jag hade varit med på fritiden några gånger. Nu hade jag lärt mig så mycket engelska, jag fattade nästan precis allt alla sa och jag kunde prata helt flytande. 
 
Jag smsade Zayn, men han svarade mig inte, vad hade hänt med han? Tillslut bestämde jag mig för att gå hem till han och se vad han hade för sig. Jag stod och knackade på dörren några gånger, tillslut var det någon som öppnade. Det var Zayn och han hade bara kalsonger och en t-shirt på sig och han var helt rufsig i håret...
 
 
 
Vad tror ni ni kommer hända? Varför har Zayn ignorerat Holly? Kommentera på! :)

Kommentarer

  • Mirabelle 1D säger:

    har ingan aning om vad som kommer hända, kanske har Zayn hittat en annan och inte längre har känslor för Holly?
    spännande...

    2012-06-25 | 10:06:37
    Bloggadress: http://mirabellem.blogg.se

Kommentera inlägget här: