onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 6

Kategori: Allmänt

När vi hade ätit alla 7 rätter och alla var mätta och glada gick vi därifrån. Jag och Louis bodde åt samma håll så vi tog följe tillsammans, han följde mig ända hem för han ville inte att jag skulle gå ensam i mörkret. När vi var hemma så var inte mina föräldrars bil där, de var antagligen inte hemma. "Do you wanna come in?" frågade jag Louis. "Yes, if it's okay with you. Jag skrattade och drog in honom i huset. Vi gick upp på mitt rum och satte oss på sängen. Jag gick på toa och när jag kom tillbaka så såg jag att Louis satt med min mobil. "What are you doing?" skrek jag och drog mobilen ur hans händer. Jag såg att ban var inne på mina och Harrys sms och jag hade fått ett nytt sms från Harry där det stod: "Today was amazing, we have to do that often! :) xx" Jag kollade på Louis, han satt där på sängen och jag såg att han såg jätte arg ut. "What was that about?" sa han med argt. Jag svarade inte först, jag hade ingen aning om vad jag skulle säga. "Did you had sex with him?" jag nickade och svarade sedan. "But it was only once it didn't mean anything."     "It's just that, Me and my ex girlfriend Eleanore broke up for like two months ago and we where together for more than two years, and she cheated on me." sedan reste han sig upp och gick med snabba steg ner och ut i hallen. Jag sprang efter honom och tog tag i honom. "Wait!" ropade jag. "Don't go, please!" Han vände sig om, jag såg att han var helt röd i ansiktet av ilska. "what?" skrek han och drog sig undan. "I like you! I really do! I don't like Harry, it was only once and it was him, he started to take my clothes of, I didn't wanted to do it!" Han kollade på mig och nickade, sedan gick han därifrån. Plötsligt kom jag på att han och Harry delade lägenhet, det här skulle sluta illa! 
 
 
Louis perspektiv:
 
Jag var jätte arg på Harry, när jag kom hem skulle jag döda honom. Jag tänkte tillbaka på då jag skulle överraska Eleanore med frukost och istället hittade henne i säng med en annan kille. Det kändes likadant, jag hade verkligen tyckt om Holly, jag trodde inte så om henne. Jag kände hur ilskan inom mig blev större, när jag gick i trappan till min och Harrys lägenhet. Jag slet upp dörren, där satt Harry framför tv:n med en stor chipspåse och en öl. Jag gick fram till honom och drog upp han ur soffan. Jag slog till han med knytnäven och körde upp han mot väggen. "What are you doing, are you crazy?!" skrek Harry vettskrämd. "I know you had sex with Holly! She Said she never like you, she like me and she just wanted to sleep with you! Stay away from her or I will kill you!!" skrek jag tillbaka och gav han en smäll till. Jag slog han tills han låg på marken, han försökte slå tillbaka men han var inte lika stark som jag. När han låg på golvet helt utslagen såg jag plötsligt att han började gråta. "Please stop! I'm sorry!" skrek han medans tårarna sprutade. Han reste sig sedan upp och sprang därifrån och jag såg han inte mer på hela den natten... 
 
 
Hollys perspektiv:
 
Jag satt hemma, försökte ringa Louis flera tusen gånger, jag skickade flera tusen sms, men jag fick inget svar. Plötsligt ringde det på dörren, det måste vara Louis tänkte jag. Jag gick ner för trappan och öppnade dörren. Där stod Harry och grät, jag såg hur han hade blåmärken i hela ansiktet. "What happend?" frågade jag helt livrädd. "Louis..." började han men han kunde inte få fram något mer, han stod där och grät och skakade, han var helt livrädd. "Come in" sa jag och hjälpte han in. Vi gick och satte oss på soffan och jag satt bredvid honom och kramade om honom, han skakade som aldrig förr och grät hela tiden. Efter en stund kunde han få fram lite mer. "Louis told me that you never liked me, that you just wanted to sleep with me" han började gråta mer. Jag satt bara och kramade honom, vad skulle jag säga? "The truth is that I'm in love with you Holly...but it's okay if you don't feel the same..". Han grät bara mer och mer för varje sekund som gick. "I do like you Harry" sa jag. "I'm so sorry for everything, Louis don't know what he's talking about, he just got really mad when he found out that you and me are seeing each other." "So isn't what Louis said true then?" frågade han. Jag skakade på huvudet och sa. "Ofcourse not! I really like you Harry!" Sen kramade jag om honom och jag kände nu att han hade blivit lite lugnare. "I'm so sorry about what Louis did to you, I didn't know he liked me that much.." 
 
Harry's perspektiv:
 
Jag blev så lättat över att det Louis sa till mig inte var sant, jag tyckte ju verkligen om Holly och att hon gillade mig tillbaka, det var något som gjorde mig överlycklig. Klockan var nu 2 på natten jag och Holly låg och mös i hennes säng, då plötsligt Hollys ytterdörr öppnades, det måste va hennes föräldrar tänkte jag. Holly flög upp och öppnade dörren till hennes rum. Hon skrek något på svenska och hennes pappa svarade. "it's my parents" sa hon. "you have to hide, my dad will kill both of us if he see you in my room." jag flög upp ur sängen och in i hennes stora garderob med tusentals kläder. När jag hade suttit där en stund så kom Hollys pappa och mamma in på hennes rum och pratade en stund, sedan gick de ut igen. Holly öppnade sedan dörren och sa att jag kunde komma ut för hennes föräldrar hade gått och lagt sig. Sedan la vi oss i sängen och somnade snabbt. 
 
 
 
Ska börja skriva i folks olika perspektiv istället, tycker det är bättre:) Glöm inte att kommentera vad ni tycker!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: