onedirectionnovelleerr.blogg.se

Hej! Jag heter Alice, jag är en tjej på 14 år som älskar One Direction och att skriva! :) Hoppas ni gillar mina berättelser!

More than this - kapitel 12

Kategori: Allmänt

Holly's perspektiv: 
 
Nu var det dags, det som Zayn tjatat på att jag skulle göra i åratal, jag skulle berätta om oss för killarna. Jag skulle göra det enskilt eftersom jag visste att alla fyra tyckte om mig jätte mycket. Först efter så hade jag tänkt att prata med Harry men jag han inte säga till han ens för Liam drog med mig in på en toa. "I know I haven't talked to you for years now but I really like you, and there's one thing I want to give to you" sedan tog Han fram ett litet paket och gav det till mig. Jag öppnade det, det var ett par jätte fina örhängen av äkta silver. Jag kände smärtan i bröstet, jag kände att tårarna inte var långt borta.  "No, I cant have this" sa jag och gav tillbaka örhängena till honom. "What, why?" sa han förtvivlat.  "There is one thing I need to tell you.. I don't think this works... I don't think that I have feelings for you Liam. I have been with Zayn now for some weeks and we are together, it's me and Zayn now." Liam stod där bara helt förstelnad. "it's okay I get it..." började han och jag såg hur hans ögon började bli tårfyllda. "I'm really sorry Liam, but I love Zayn." Han nickade och gick sedan med snabba steg ut från toan... Men det gick ju bra, tänkte jag. Det gick bättre än jag trodde i alla fall!
 
När jag var hemma smsade jag Harry att han skulle komma hem till mig för mina föräldrar var ändå inte hemma. När han kom in så gav han mig en kram. "I've really missed you Holly." sa han med ett stort leende. Jag kände att det här skulle bli jätte svårt! "There is one thing I have to tell you." började jag när vi hade gått upp till mitt rum och suttit oss i min säng. Han nickade med ett stort leende. "Me and Zayn are together and I don't have any feelings for you Harry" Hans leende försvann snabbt och han fick en kall blick. "What do you mean?" sa han tyst. "I have been with Zayn for a couple of weeks now and it really work out and I don't have any feelings for you." Han ställde sig upp, halvsprang ner i hallen  och gick därifrån. Äntligen var det också gjort, nu var det dags för Louis. 
 
Jag smsade Louis att han skulle komma till mig och han kom snabbt. Sedan sa jag ungefär som jag hade sagt till både Harry och Liam och han fick ungefär samma reaktion som dom. Nu var det bara Niall kvar och jag visste inte hur jag skulle få kontakt med honom så jag gick till han och Liams lägenhet. 
 
Dörren öppnades av Niall och jag såg att han blev jätte förvånad. "What are you doing here" frågade han. "Are you alone?" Han skakade på huvudet. "Liam is home, and if you were going to tell me about Zayn, Liam already told me everything. "Yeah, it was just that. Bye" sa jag och halvsprang ner för trappan med tårarna forsandes nedför mina kinder. Jag såg hur ledsen Niall var, alla fyra var jätte ledsna. Jag hatade det här, jag ville inte vara orsaken till att någon var ledsen, det var det värsta jag visste. 
 
 
Niall's perspektiv: 
 
Liam hade berättat om att Zayn och Holly var tillsammans och han var jätte ledsen. Jag var också ledsen, men det kunde jag ju inte säga till han. Plötsligt fick jag den bästa idéen någonsin, den var perfekt. Jag gick ut i hallen för att ringa Harry och Louis och de kom snabbt. Vi satt i någon timme och jag fick reda på att Holly hade legat med, Harry och Louis och sagt samma till alla. Efter en stunds snack fick jag äntligen chansen att berätta min ide, alla hållde med mig, de tyckte det var jätte bra! 
 
 
 
Så, vad tror ni nu att Niall har fått för en ide? Kommentera vad ni tror! Jag lovar att det trettonde och allra sista kapitlet kommer imorgon! :) 
 

Kommentarer

  • Mirabelle 1D säger:

    Jätte spännande! Har faktiskt ingen aning om vad det är han har planerat!
    Får väl vänta och se ...!

    2012-06-23 | 07:57:55
    Bloggadress: http://mirabellem.blogg.se

Kommentera inlägget här: